.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شوخی دوستانه در تلگرام دردسرساز شد
شمال نیوز: شخصی که در شبکه اجتماعی تلگرام، با ورود به حریم شخصی ایجاد دردسر کرده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام کرد : در پی مراجعه فردی به هویت معلوم اهل و ساکن ساری، با ارائه مرجوعه قضايي به پليس فتا استان چنین عنوان داشت؛ مدتی پیش شخصي ناشناس براي بنده پيامي مبني براينکه در گروهی که در آن عضو بودم بلاک شده ام در شبکه اجتماعي تلگرام برایم ارسال و از بنده تقاضي کد 5رقمي نموده است و من نيز کد مربوطه را براي وي ارسال نمودم که پس از مدتي متوجه شدم تلگرام بنده هک شده است و شخصی ناشناس به مخاطبين تلگرام بنده دسترسي کامل پيدا کرده و اقدام به ارسال پيام به آنها نموده است، از این رو تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.

پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت و در ادامه با بررسی های فنی و اطلاعاتی صورت پذیرفته و رصد فعالیت متشاکی در شبکه اجتماعي تلگرام ، متهم شناسایی گشت.

وی گفت : کارشناسان پلیس فتا استان با هماهنگي مقام محترم قضايي ضمن جمع آوري سيستمهاي رايانه اي و مخابراتي متهم را به اين پليس احضار و در تحقيقات به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابي اعلام نمود، شماره شاکي را اشتباهاً به جاي شماره تلفن هم دانشگاهي ام در گوشي خود ذخيره نمودم و به قصد شوخي با انجام مهندسي اجتماعي و به بهانه آپديت نمودن صفحه تلگرام وی پيغامي را براي شماره او ارسال نمودم و سپس با اخذ کد 5 رقمي وارد صفحه شخصی وي شدم و به مخاطبين تلگرام شاکی دسترسي کامل پيدا کرده و اقدام به ارسال پيام به آنها نمودم. سرانجام پرونده به همراه متهم تحويل مرجع قضائي گرديد.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان هشدار داد:
- هرگز کد 5 رقمی ارسالی از طرف شبکه اجتماعی تلگرام را در اختیار دیگران قرار ندهید، زیرا با در اختیار داشتن این کد امکان دسترسی به صفحه شخصی تلگرام شما توسط افراد غیر وجود خواهد داشت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.